Principal Altres El quart pecat

El quart pecat


  • Fourth Sin

TheHolidaysSpot Presentar
  • Inici
  • Rosh Home
  • Sobre Rosh Hashanah
    • Les Festes
    • Costums i tradicions
    • Història
    • El secret del bufat de Shofar
    • Alts dies sants
    • Oració
    • Creació de l’univers i la pregària
    • Repentiment, Preyer, Caritat
    • Què és el quart pecat
    • Importància d’Ellul
    • Shofar Blast
    • Temps de canvi
  • Especial Rosh Hashanah
    • Fons de pantalla
    • Targetes de felicitació
    • Activitats de trencaclosques
    • Imatges a color
    • Idees d’artesania
    • Jocs online
    • Regals personalitzats
    • Poemes
    • Amagar buscar
    • Cançons
  • General
    • Guia per a les altes festes jueves
    • Hebreus
    • Història
    • Selichot preparant-se per les vacances
    • Horari
    • Noves opcions, nova esperança
    • Shofar
    • Per què Any Nou
    • Drogues
    • Yom Kippur
  • Poseu-vos en contacte amb nosaltres

El Talmud proporciona una il·lustració completa sobre el tipus de pecats i sobre la seva extensió o gravetat. Quin pecat es pot castigar de quina mena de pecats es pot donar un error si es penedeix, el Tumlud ofereix una visió completa. Obteniu més informació sobre els pecats i quines són les regles del penediment, amb les quals es pot aconseguir el perdó. Si us agrada aquesta pàgina, assegureu-vos de compartir-la amb els vostres éssers estimats perquè també coneguin els diversos tipus de pecats disponibles.



Què és Quart pecat?

Quart pecat

El Talmud (Yoma 86a) consta de quatre pecats que cadascun sembla superar l’altre amb el decret de la seva gravetat, de manera que no cal mencionar que el quart pecat és el pitjor de tots.

Què comprèn exactament el quart pecat? Què té de tan terrible el fet de cometre un pecat que els penedits es mantenen lluny d’aconseguir el penediment? I per què es considera aquest tipus de pecat el pitjor pecat? Doncs bé, a continuació es detallen les respostes a les consultes més habituals que solen fer les persones.



Segons el Talmud, els pecats s’agrupen en quatre parts separades ordenades pel nivell de gravetat i la capacitat d’aconseguir el penediment. Així, el Talmud ens proporciona una visió clara d’aquests pecats i, després, ens sorprèn proporcionant una explicació clara sobre què tracta el quart pecat i per què aquest pecat és el més sever. Vegem aquest passatge del Talmud:

El rabí Matthia ben Heresh va preguntar al rabí Eleazar b. Azariah a Roma que si havia sentit a parlar dels quatre tipus de pecats que R. Ismael ha ensenyat? A la qual cosa va respondre que hi ha tres tipus i cadascun associat al penediment ...

1. Si algú va transgredir un manament positiu i després es va penedir per ell, se li perdona immediatament, ja que es diu: 'Torneu, fills menuts'. (Jer. III, 14)



2. Si algú ha transgredit una prohibició i després s'ha penedit, el perdó d'aquesta persona es manté en suspens i, juntament amb el dia de l'expiació, s'aconsegueix l'expiació, ja que es diu: 'Perquè en aquest dia se us farà expiació per part de tots els teus pecats '. (Lev. XVI, 30)

3. Si algú ha comès un pecat castigat amb exterminis espirituals o la mort a través dels tribunals, i es penedeix, el perdó i el Dia de l'expiació es mantenen en suspens i només en el seu patiment es considera que l'expiació s'ha completat. , ja que com s'esmenta: 'Llavors visitaré la seva transgressió amb la vara i la seva iniquitat amb cops'. (Salms. LXXXIX, 33)

Ara, en aquest punt, el Talmud ens presenta el quart pecat, que és el més greu de tots:

4. Aquest tipus de pecat diu que si algú ha estat declarat culpable de la profanació del Sant Nom (Chillul HaShem), el penediment no té cap poder per alleujar el càstig, ni el Dia de l'expiació per aconseguir l'expiació, ni el patiment pot ser de gran importància. ajuda, sinó que els tres junts estan en suspens i només amb la mort es pot aconseguir el penediment, ja que es diu: 'I el Senyor dels exèrcits es va revelar als meus oïdes, aquesta iniquitat no la podreu expiar fins que no moriu'. (lsa. XXII, 14)

100 raons per les quals t'estimo per ella

Però, què significa exactament un amb la frase 'profanació del Sant Nom' (Chillul HaShem)? Tot i que molta gent té la impressió que un Chillul HaShem és quan una persona religiosa fa una acció que no és adequada amb la seva educació, no obstant això no és el cas del nostre Talmud. Per aclarir aquest punt, Rashi va esmentar que un Chillul HaShem és quan una persona peca i també fa que altres peccin.

Per proporcionar una claredat pura a aquest punt, el propi Talmud es pregunta, què constitueix el Chillul HaShem? Rav com a exemple va citar “com jo si agafés carn de la carnisseria i no li pagui en aquest moment”. Rashi, que explica més detalls sobre aquest exemple, explica que això passa perquè si Rav, que era considerat un dels rabins més importants de la seva generació, pren carn i retarda el pagament, el carnisser segur que el prendrà com a gazlon (lladre) i, per tant, al procés el carnisser aprendrà que és acceptable ser indulgent amb el robatori.

Abaye, un rabí, aclareix més la declaració de Rav afirmant: 'Això només és en un lloc on el comerciant no surt a cobrar el pagament, però en un lloc on surt a cobrar no hi ha cap dany que no pagui a el moment de la compra '.

Ravina, un altre gran rabí de l'època del Talmud, va dir que a la zona de Masa Mathia, que és un lloc on els comerciants surten cobrant pagaments encara que menys quan Abaye va comprar carn a dos socis, va pagar diners a cadascun d'ells per separat i després els va reunir i els va fer comprovar i verificar els seus comptes monetaris abans que prengués possessió real de la seva carn.

El rabí Yochanan va afirmar pel que fa a Chillul HaShem: 'com jo, si camini quatre colzades sense pronunciar paraules de la Torà ni portar tefillin'. Rashi explica que no tothom sabia que el rabí Yochanan estava malalt, de manera que, quan el van veure caminar sense aprendre, aprendrien d’ell que és acceptable deixar-se aprendre.

El que finalment podem concloure és que un Chillul HaShem és quan altres aprenen veient a una persona d’alçada fent alguna cosa malament i, com que no l’aprenen, assumeixen que, com que ho fa aquesta distingida persona, no hi ha res dolent en fer acció similar.

Tot i que el Talmud continua amb la discussió sobre Chillul HaShem, és interessant observar que la idea que ens va donar el rabí Yosef Chaim al seu gran llibre, Ben Yehoyadah, assenyala que els dos casos esmentats anteriorment, Rav i Rabbi Yochanan, no són aplicables a la persona mitjana. Rav i Rabbi Yochanan van ser els rabins més grans de les seves generacions i el Talmud parla de persones de la seva elevada alçada. Si la persona mitjana deixés de pagar al carnisser o deixés d'aprendre la Torà mentre caminava pel carrer, la persona mitjana no aprendria d'ell que aquestes coses estan permeses. És per això que tant Rav com Rabbi Yochanan van dir 'com jo si fos ...' perquè la gent aprendria de les accions d'aquests grans homes al pecat.

déu més poderós de l'univers

Així, doncs, un Chillul HaShem no es tracta de fer una mala acció, sinó de donar la impressió que això és admissible i acceptable. Com més una persona sigui respectada i tingui una gran estima, més crític serà jutjat les seves accions per contribuir a un Chillul HaShem.

Per tant, és aconsellable saber que sempre no es pot aprendre tant només amb un llibre, sempre cal un exemple personal de persones que consideren fiables. A més, les persones religioses o aquelles que, amb el seu vestit exterior, indiquen a altres persones que tenen por de Déu i són escrupolosos en el compliment de la Torà, han de tenir molta cura amb les accions.

Si una persona no religiosa aprèn de les accions d’un jueu religiós que no és tan dolent robar, cridar, enganyar, mentir, llançar pedres, etc., al pecat se li suma un fet relativament senzill. és 'fàcil' assolir el perdó des de Déu fins a ser elevat a Chillul HaShem, des del qual el perdó i l'expiació són gairebé impossibles fins a la mort.

Sí, sé que les persones religioses no són veritablement justes, però les persones laiques aprenen a justificar-ne un comportament desviador. Això és extremadament greu i s'ha d'evitar, com en l'exemple d'Abaye, que va sortir del seu camí en comprar carn per pagar a cada soci per separat, fent una comptabilitat amb ells i només després prenent la seva carn.

Les persones religioses carreguen la càrrega addicional en virtut del seu distintiu codi de vestimenta per donar un exemple exemplar de com comportar-se. Si s’equivoquen, el pecat es multiplica fins al quart nivell.

Placa Sedar

Sant Valentí Les zones ergonòmiques per besar la teva parella Cites any nou xinès Sant Valentí Esdeveniments de vacances calents

Estudi al Regne Unit

any nou xinès
dia de Sant Valentí
Cotitzacions d’amor i cura amb imatges per Whatsapp, Facebook i Pinterest
Definició de cites
Problemes de relació i solucions



Busqueu alguna cosa? Cerca a Google:

  • INICI
  • Tornar a casa Rosh Hashanah
  • Festivitats jueves
  • Enllaça amb nosaltres
  • Comentaris

Articles D'Interès