Principal Altres Història del Festival Pongal

Història del Festival Pongal


  • History Pongal Festival

TheHolidaySpot: Festivals i festes Mostra la navegació Amaga la navegació
  • INICI
  • Pongal Main
  • Contingut de Pongal
    • Història
    • El festival
    • Targetes de felicitació
    • Screensavers
    • Fons de pantalla
    • Receptes
    • Influència del temps
    • Pongal Kolam
    • Feu els vostres propis desitjos animats
  • Poseu-vos en contacte amb nosaltres
MENÚ

Pongal ja ha arribat! És hora d’adorar el Déu Sol, netejar la casa completa, decorar les parets i els terres amb rangoli i què no? Però sabeu per què celebrem Pongal? Si no, seguiu llegint per conèixer la fascinant història de Pongal. Si voleu enviar-lo a algú que trieu, segur que ho podeu fer. Només clica aquí . Us desitjo un feliç Pongal de tots nosaltres aquí a TheHolidaySpot.



La història

Aquest festival de collita hindú de tres dies cau al mes de Magha, corresponent a l’equinocci solar. Celebrat al sud, està marcat per la cocció de l’arròs des de la primera collita després del llarg i ardu hivern.

Aquest festival de collita de tres dies se celebra cada any a Magha, del 13 al 15 de gener. La paraula 'pongal' fa referència al plat d'arròs dolç preparat en aquesta ocasió. El festival se celebra àmpliament a Tamil Nadu, Andhra Pradesh i Karnataka. L’època del festival és de gran importància per a tots els hindús, ja que correspon a l’equinocci solar quan els dies comencen a allargar-se i les nits comencen a minvar.

Història del festival Pongal



Segons la mitologia hindú, és quan comença el dia dels déus, després d’una nit de sis mesos. El festival s’estén durant tres dies i és el festival de collita més important i celebrat amb fervor del sud de l’Índia. Es realitza una puja especial el primer dia de Pongal abans del tall del paddy. Els pagesos veneren el sol i la terra unint les arades i les falçs amb pasta de fusta de sandàlia. És amb aquestes eines consagrades que es talla l’arròs acabat de collir. El primer dia es diu Pongal Podigai o Bhogi Pongal i és un dia de festa i gaudi familiar. Com que el festival celebra la collita del cultiu d’arrossars, l’arròs acabat de collir es cuina per primera vegada aquest dia. Els grans d’arròs, juntament amb les llavors de sèsam, el jaggery, els cigrons, les cacauetes i el coco sec, es posen en una olla de terra plena de llet. Es bull fins que una part de la llet s’aboca i la preparació s’anomena “Pongal”. Generalment es cuina a una hora propici, recomanada pel sacerdot, al pati de la casa. Una porció de l’arròs cuit s’ofereix a Ganesha i la resta, la família, els veïns i els amics la comparteixen com a menjar consagrat. Mentre les persones es saluden, es pregunten a paal pongita o 'la llet s'ha bullit?'. Un altre ritual que s’observa aquest dia es diu Bhogi Mantalu, quan es llencen articles inútils per a la llar al foc de fusta i pastissos. Les noies ballen al voltant de la bona ira, cantant cançons en lloança als déus, la primavera i la collita. A Andhra Pradesh, al matí les noies es cremen la roba vella i en porten de noves després d’un massatge amb oli i un bany. A continuació, segueix Pongal Panai, un ritual en què els nous testos es pinten i es decoren amb cúrcuma, flors i fulles de mango. El segon dia es coneix com Surya Pongal, el dia de l’adoració de Pongal. Es deixa bullir el pongal sobre Surya i se li ofereix l'arròs cuit amb llet i jagery. Quan els aliments es couen i bullen, la gent crida pongalo pongal amb força i moltes vegades per alegrar-se. En aquest dia festiu, els pares de la núvia obsequien una nova parella que simbolitza la frescor i l’alegria amb roba nova. Als servidors de la casa també se’ls dóna roba nova per posar-la. Es creu que el bany als rius sagrats durant Pongal és molt beneficiós. Per tant, els devots acudeixen a Tanjavur a Tamil Nadu per banyar-se a les aigües del Kaveri i a Tirunelveli, també a Tamil Nadu per banyar-se al riu Tamrapani. Banyar-se al mar a Vedanaranyam, a Tamil Nadu, també es considera propici. El tercer dia es coneix com Mattu Pongal o Gopuja, el dia de Pongal Shiva maleït Basava per viure a la terra per sempre per a les vaques. Està marcat pel culte al bestiar. En èpoques anteriors, el bestiar constituïa l’actiu principal d’un agricultor i només era correcte que els seus serveis fossin reconeguts i celebrats aquest dia. Al bestiar se li dóna un bany cerimonial al matí, les seves banyes es netegen, es polixen i pinten i després es decoren amb flors. Després se’ls dóna Pongal per menjar. Arati es realitza sobre ells, per evitar el mal d'ull.

Segons una llegenda, un cop Shiva va demanar al seu toro, Basava, que anés a la terra i demanés als mortals que es fessin massatges i banys d'anoil cada dia i que mengessin un cop al mes. Sense voler, Basava va anunciar que tothom hauria de menjar diàriament i prendre un bany d’oli un cop al mes. Aquest error va enfurismar Shiva que va maleir Basava, desterrant-lo per viure a la terra per sempre. Hauria de llaurar els camps i ajudar la gent a produir més menjar. Així, l'associació d'aquest dia amb el bestiar. Aquest dia se celebra un festival anomenat Jalli kathu a Madurai, Tiruchirapalli i Tanjavur, tots a Tamil Nadu. Els paquets de diners estan lligats a les banyes de toros ferotges de Pongal que els vilatans intenten recuperar. Tothom s’uneix al menjar comunitari, en el qual els aliments estan fets del gra acabat de collir. Aquest dia s’anomena i celebra com a Tirunal de Tamil de manera adequada a través de Tamil Nadu. Muttu Pongal, també anomenat Kanu Pongal, també és celebrat per les germanes pel benestar dels seus germans. Aquest festival recorda a Raksha Bandhan i Bhai Duja (vegeu Diwali) del nord de l'Índia. Es renta una fulla gran de plàtan (Musaparadisiaca). Després es col·loca a terra, al costat de l’altar de l’alfàbrega al pati de la cort. A sobre hi ha col·locada una branca de l'arbre amla (Phylalnthusembelica). En aquesta fulla es col·loquen a quatre cantonades, els sobres esquerres de pongal dolç i el pongal salat anomenat Vand Pongal, arròs normal, de color vermell i groc, cinc fulles de betel, dos fruits secs de betel, dos trossos de canya de sucre, fulles de cúrcuma i fruita de dues o tres barres (Ziziphus mauritiana). Sobre això també reposa una làmpada d'oli. A Tamil Nadu, les dones realitzen aquest ritual abans de banyar-se al matí. A Karnataka i Andhra Pradesh, el festival comença després que tothom s’hagi banyat. Totes les dones, grans i petites, de la casa es reuneixen al pati. La dona casada més gran reparteix un grapat d’arròs a totes les altres. L’arròs es col·loca al centre de la fulla de plàtan, mentre que les dones demanen que prosperi la casa i la família dels seus germans. Arati es realitza per als germans amb aigua tumèrica, pedra calcària i arròs, i aquesta aigua s’escampa sobre els rangoli que hi ha davant de la casa. Les germanes apliquen un tilakon als caps anteriors dels seus germans i els donen fruita, dolços, llavor de sèsam i jaggery.

Els germans agraeixen a les seves germanes els seus bons desitjos i els donen diners i regals. La celebració d’aquest festival probablement es va originar molt aviat. Des del principi, els primers agricultors van adonar-se de la importància d’un bon cultiu, que va mantenir tot el clan. I ja que, per a ell, depenia d'algun element súper natural, va creure convenient agrair als déus després d'una bona collita. A més, es creia que tot el que era nou, una nova collita, la primera captura d’una temporada i el primer nascut d’un animal domèstic, era sagrat i, per tant, no havia de ser tocat per l’home fins que no es realitzaven certes cerimònies sacramentals. Una part del nou va ser sacrificada als déus o esperits i als avantpassats, i només Pongal es podia consumir. A més, es va adonar que la fruita de la terra i els animals per menjar no s’haurien de collir fins que no estiguessin llestos. Això va ser emfatitzat per la comunitat i, fins que no es feia un ritual, no es podia recollir, matar ni menjar res. La festa de la collita de Pongal simbolitza la veneració de la primera fruita. La collita es recull només després d’una determinada època de l’any i està estrictament prohibit tallar la collita abans d’aquesta època. Tot i que Pongal era originalment un festival per a la comunitat agrícola, avui en dia és celebrat per tots. Al sud, els tres dies de Pongal es consideren importants. No obstant això, aquells indis del sud que s’han establert al nord solen celebrar només el segon dia. Coincidint amb Makara Sankranti i Lohri del nord, també es diu Pongal Sankranti. Tot i que tradicionalment el 'pongal' es cuina utilitzant el gra recentment collit de Pongal, avui en dia no està disponible fàcilment. Per tant, les famílies que no participen directament en l'agricultura cuinen 'pongal' amb arròs vell, per donar les gràcies de manera tradicional.

Sant Valentí Les zones ergonòmiques per besar la teva parella Cites any nou xinès Sant Valentí Esdeveniments de vacances calents

Estudi al Regne Unit



any nou xinès
dia de Sant Valentí
Cotitzacions d’amor i cura amb imatges per Whatsapp, Facebook i Pinterest
Definició de cites
Problemes de relació i solucions



© TheHolidaySpot.com INICI | consulteu aquesta pàgina | poseu-vos en contacte amb nosaltres

Articles D'Interès