Principal Altres Una nota sobre la Quaresma

Una nota sobre la Quaresma


  • Note Lent

TheHolidaysSpot Presentar

Quaresma

Quaresma es va derivar de la paraula anglosaxona Lencten , que significa primavera. A França es diu la temporada Careme , i a Itàlia és Quarestima, ambdues derivades del llatí Quaresma .

La Quaresma a les esglésies occidentals era originalment un període de quaranta dies de dejuni i penitència, preparant l’ànima cristiana per a la gran festa del diumenge de Pasqua següent, que es celebra com un període de reflexió sòbria, autoexamen i redirecció espiritual.

La Quaresma comença el dimecres de cendra i dura quaranta dies sense comptar els diumenges. Perquè els diumenges sempre són la festa alegre de la Resurrecció. Acaba el Divendres Sant. Tanmateix, la Quaresma és un període de quaranta-dos dies a les esglésies orientals i comença el dilluns anterior a la Pasqua en quaranta-dos dies. Això deixa clar que no tenen dimecres de cendra. Com que la Setmana Santa és una festa mòbil, la Quaresma comença en diferents anys en diferents dies de febrer o març.



Nom del dia del 7 al 14 de febrer

Però, per què aquest període de quaranta dies?

Certament, el número quaranta ha tingut des de fa temps una importància simbòlica en la religió. Moisès i Elies van passar quaranta dies al desert, els jueus van vagar quaranta anys a la recerca de la terra promesa. Jonàs va donar a la ciutat de Nínive quaranta dies de gràcia per penedir-se.
I Jesús es va retirar al desert i va dejunar durant quaranta dies per preparar-se per al seu ministeri. Va ser per a ell un moment de contemplació, reflexió i preparació. Així, observant la Quaresma, la majoria dels cristians s’uneixen a Jesús en la seva retirada.

El període quaresmal de quaranta dies deu el seu origen a la paraula llatina Quadragesima, que significava originalment quaranta hores. Això es referia a quaranta hores de dejuni complet que van precedir la celebració de la Pasqua a l’església primitiva. La cerimònia principal era el bateig dels iniciats la vigília de Pasqua i el dejuni era una preparació per rebre aquest sagrament. Més tard, el període del divendres sant fins al dia de Pasqua es va ampliar a sis dies, per correspondre a les sis setmanes d’entrenament, necessàries per instruir els conversos que havien de ser batejats.

Es va complir un calendari estricte en l’ensenyament dels conversos. A Jerusalem, prop de finals del segle IV, es feien classes al llarg de set setmanes de quaresma durant tres hores cada dia.
Amb l’acceptació del cristianisme com a religió estatal de Roma al segle IV, el seu caràcter es va posar en perill per la gran afluència de nous membres. Per combatre el perill, calia el dejuni quaresmal i les pràctiques de renúncia personal a tots els cristians. Els menys zelats dels conversos es van introduir, doncs, de manera més segura al recinte cristià.

De vegades, abans de l'any 330, la durada de la Quaresma s'havia fixat en quaranta dies a Egipte, per correspondre als quaranta dies de Crist al desert. Era evident ben d'hora que una quaresma de sis setmanes contenia només trenta-sis dies, ja que el diumenge no és mai un dia ràpid. Poc a poc es van afegir quatre dies més al començament de la Quaresma que es va conèixer com el dimecres de cendra. La primera evidència d’aquest augment es troba al sagramentari gelasià de principis del segle VIII.

Tradició:

Amb el temps, l’èmfasi de la temporada va passar de la preparació al bateig a aspectes més penitencials de la penitència. Els dolors i els sofriments de Crist eren compartits pel cristià que es negava a si mateix. Les persones culpables de pecats notoris passaven el temps realitzant penitències públiques. Només al final de la Quaresma es van reconciliar públicament amb l’Església. Durant l'Edat Mitjana, els pecadors van ser acceptats de nou en una elaborada cerimònia.

Llavors, la penitència es va associar durant aquest període també per a la gent comuna. I la Quaresma es va convertir en el camí de la penitència. És bo per a nosaltres emprendre actes de penitència en pena pels nostres pecats, per no reconèixer i estimar Déu en ell mateix, en els altres, en nosaltres mateixos. Les formes tradicionals de penitència, dejuni i abstinència, s’han d’observar segons la llei de l’Església. Sens dubte, cal fomentar l’hàbit de formes de penitència més personals. La penitència no només és adequada com a expressió de dolor pel pecat, sinó que també ens ajuda a estar menys units a les coses d’aquest món. La penitència ens ajuda a posar les coses en una perspectiva adequada.

El camí de la Quaresma és també el camí de les bones obres, el camí del servei amorós als altres. En el missatge de quaresma d’aquest any, el Sant Pare ens convida a estar especialment atents a les necessitats de les persones sense llar.

Sant Valentí Les zones ergonòmiques per besar la teva parella Cites any nou xinès Sant Valentí Esdeveniments de vacances calents

Estudi al Regne Unit



any nou xinès
dia de Sant Valentí
Cotitzacions d’amor i cura amb imatges per Whatsapp, Facebook i Pinterest
Definició de cites
Problemes de relació i solucions



Busqueu alguna cosa? Cerca a Google:

  • INICI
  • De tornada a la casa del dimecres de cendra
  • Enviar comentaris

Articles D'Interès