Principal Altres Història real de Rosh Hashanah

Història real de Rosh Hashanah


  • Real History Rosh Hashanah

TheHolidaysSpot Presentar
  • Inici
  • Rosh Home
  • Sobre Rosh Hashanah
    • Les Festes
    • Costums i tradicions
    • Història
    • El secret del bufat de Shofar
    • Alts dies sants
    • Oració
    • Creació de l’univers i la pregària
    • Repentiment, Preyer, Caritat
    • Què és el quart pecat
    • Importància d’Ellul
    • Shofar Blast
    • Temps de canvi
  • Especial Rosh Hashanah
    • Fons de pantalla
    • Targetes de felicitació
    • Activitats de trencaclosques
    • Imatges a color
    • Idees d’artesania
    • Jocs online
    • Regals personalitzats
    • Poemes
    • Amagar buscar
    • Cançons
  • General
    • Guia per a les altes festes jueves
    • Hebreus
    • Història
    • Selichot preparant-se per les vacances
    • Horari
    • Noves opcions, nova esperança
    • Shofar
    • Per què Any Nou
    • Drogues
    • Yom Kippur
  • Poseu-vos en contacte amb nosaltres

Història de Rosh Hashanah

Estrany però cert. Tot i que 'Rosh Hashanah' anuncia el començament del pietós període de deu dies dels 'Dies Sants Alts', no es troba a la discussió de la Torà. La Torà és una recopilació de codi moral i pràctic de vida que els hebreus havien desenvolupat al llarg dels segles i el seu desenvolupament va continuar fins i tot després de Moisès. La base de la Torà es troba en els primers cinc llibres de l’Antic Testament (és a dir, Gènesi, Èxode, Levític, Números i Deuteronomi).

Si la Torà es refereix a Rosh Hashanah com a Yom Ha-Zikkaron (el dia del record) o Yom Teruah (un dia de bufat de Shofar), apareix dues vegades a la Torà.

Una vegada s’esmenta a Vayikra 23:24 - '... El setè mes, el primer dia del mes, tindràs un dissabte, un record de fer sonar les banyes (' zikhron teru'ah '), un santa reunió ... '.

De nou es troba a Bamidbar 29: 1 - '... És un dia de fer sonar la banya (' yom teru'ah ') per a tu'.

Ara, la Torà no dóna cap motiu específic per què el shofar estigui explotat a Rosh Hashana. Rosh Hodesh en època bíblica es celebrava de manera molt més festiva del que és avui i el cop de Rosh Hodesh es defineix com 'un estatut per a Israel, una ordenança del déu de Yaakov'.

Per tant, fer sonar les banyes no és particular per a Rosh Hashana, sinó que és una característica de cada Rosh Hodesh (nou mes), en forma de sonar les trompetes. Es bufa com un acte de record. Per què llavors Rosh és anomenat exclusivament un festival de Shofar? També és possible que bufar el Shofar a Rosh Hashana tingui una importància especial més enllà de la de tots els Rosh Hodesh.

El significat del record aquí és una atenció especial. Zikaron implica que es presta una atenció especial a l'objecte del record, ja que es busca l'atenció de Déu tant per Noè [Bereishit 8: 1] com per Avraham [ibid. 19:28] i Rachel [ibid. 30:22]. La Torà ens ensenya que, a partir d’aquest moment, es va proporcionar una providència especial i una guia estreta (“hashgaha”) per a aquelles persones.

Després del període de servitud de Bnei Yisrael a Egipte, arriba el moment de la seva salvació - 'I Déu va recordar el seu pacte ... i Déu ho sabia' [Shmot 2: 24-25]. Des d'aquest moment, Bnei Yisrael estava sota el 'hashgaha' especial de Hashem. Vegeu el

Història dels hebreus:

Segons el gran erudit jueu, Rambam (Maimondies), el Shofar és rebutjat per Rosh Hashana per dir: 'Desperta! Desperteu-vos, tothom que dorm! Recordeu el vostre Creador. En lloc d’anar fent coses que no són importants ni valen la pena, preneu-vos un temps per pensar què podeu fer per convertir-vos en una persona millor. Deixa de fer coses dolentes! '

Rav Saadia Gaon va donar moltes raons per explotar el Shofar, aquí en teniu algunes:
'... Rosh Hashanah és l'aniversari del món. El Shofar ens recorda a Akeidas Yitzchak, (l’enllaç d’Isaac) on Abraham va sacrificar un moltó en lloc del seu fill. El shofar ens recorda que Hashem redimirà el poble jueu. El shofar és la crida de la redempció.
El shofar no es bufa si Rosh Hashana cau sobre un xabat ...

Com a resultat, 'tota la individualitat pràctica - de mantenir Torah i mitzvot en els seus detalls individuals i la seva individualitat conceptual - les creences sobre la connexió personal de l'individu amb la vida eterna i l'individu que s'esforça cap a ella - que abans s'havia revelat i existia com a manifestació la idea divina ...
ara, amb la desaparició de la gran llum de la nació durant l'època del Segon Temple, es va limitar i es va manifestar en el seu caràcter individual especial '. Israel va perdre la seva nacionalitat i ara cada individu es mantenia pel seu propi mèrit.

A partir de llavors, G_d no va recordar Am Israel en el seu conjunt, sinó que va recordar cada individu per separat.

I quan cada persona és jutjada individualment, el Dia del record, òbviament, adopta un aspecte molt més profund del judici i la por substitueix l’alegria. L’individu ja no és capaç d’amagar-se entre molts: es troba sol davant del rei del judici. Sant Valentí Les zones ergonòmiques per besar la teva parella Cites any nou xinès Sant Valentí Esdeveniments de vacances calents

Estudi al Regne Unit



any nou xinès
dia de Sant Valentí
Cotitzacions d’amor i cura amb imatges per Whatsapp, Facebook i Pinterest
Definició de cites
Problemes de relació i solucions



Busqueu alguna cosa? Cerca a Google:

  • INICI
  • Tornar a casa Rosh Hashanah
  • Festivitats jueves
  • Enllaça amb nosaltres
  • Comentaris

Articles D'Interès