Principal Altres Cançons per als dies sants jueus

Cançons per als dies sants jueus


  • Songs Jewish Holy Days

TheHolidaysSpot Presentar
  • Inici
  • Rosh Home
  • Sobre Rosh Hashanah
    • Les Festes
    • Costums i tradicions
    • Història
    • El secret del bufat de Shofar
    • Alts dies sants
    • Oració
    • Creació de l’univers i la pregària
    • Repentiment, Preyer, Caritat
    • Què és el quart pecat
    • Importància d’Ellul
    • Shofar Blast
    • Temps de canvi
  • Especial Rosh Hashanah
    • Fons de pantalla
    • Targetes de felicitació
    • Activitats de trencaclosques
    • Imatges a color
    • Idees d’artesania
    • Jocs online
    • Regals personalitzats
    • Poemes
    • Amagar buscar
    • Cançons
  • General
    • Guia per a les festes altes jueves
    • Hebreus
    • Història
    • Selichot preparant-se per les vacances
    • Horari
    • Noves opcions, nova esperança
    • Shofar
    • Per què Any Nou
    • Drogues
    • Yom Kippur
  • Poseu-vos en contacte amb nosaltres

Les cançons del Sinaí demostren millor les emocions de Rosh Hashanah i les altres festes jueves. És a través d’aquestes melodioses cançons tradicionals que es retraten i representen les veritables emocions jueves. Consulteu l'article següent i esbrineu com les cançons són fonamentals per encendre la passió de la festa. Coneix també l'origen d'aquest tipus. Hi ha molt més a descobrir. Per tant, continueu llegint i millorant el vostre coneixement sobre aquest tipus de música històrica. I si creieu que tot aquest article va ser de gran ajuda, assegureu-vos de compartir aquesta pàgina amb els vostres éssers propers i estimats perquè també puguin conèixer la veritable importància de les cançons.



Cançons per als dies sants jueus

La música que fa honor a la sinagoga serveix de recordatori de la història jueva i de la rica herència que contemplaven, segons la tradició ashkenazi. Això potser es demostra millor mitjançant l’ús generalitzat de cançons del Mi-Sinai, els tipus tradicionals de melodia que es creu que es van transmetre a Moisès al Sinaí. Però, en realitat, no hi ha registres definitius de música de l'època de Moisès perquè les melodies del Mi-Sinaí tinguin una llarga història, presumptament en desenvolupament al sud d'Alemanya i a l'est de França entre els segles XI i XV dC a partir d'aquell moment, han sortit aquests temes per excel·lència per dominar la música de Rosh Hashanah i Yom Kippur, i de pràcticament tots els jueus Ashkenazi de tot el món. Aquestes melodies s’escolten durant els dies sagrats que serveixen de font d’èxit als jueus units, que d’una altra manera podrien estar dispersos religiosament o geogràficament. Són, doncs, una expressió ritual audible d’un passat col·lectiu.

Entre les cançons del Mi-Sinai que es toquen àmpliament durant l'Alt Sant Dia, algunes són la de Barkhu, Ha-Melech, Avot, Aleinu i Kol Nidre. Cadascuna d’aquestes peces és una barreja perfecta de material de sinagoga tradicional i fragments modificats de cançons populars i laiques franceses i alemanyes. Com una cantil·lació bíblica, les melodies del Mi-Sinai també estan acolorides per melismes, que són passatges melòdics amb diverses notes en una vocal. I en algunes d’aquestes melodies es poden rastrejar diversos motius separats del Mi-Sinai. Per exemple, el Kol Nidre no és una sola melodia, sinó una amalgama de set o vuit temes diferents.

La fixació d'aquestes cançons va ser incitada especialment per la decadència espiritual de la vida jueva europea al segle XIV, un període de croades, la Pesta Negra i altres devastacions. El rabí Joseph Molin (el Maharil), una reconeguda autoritat rabínica de l'època, va veure la unificació del cant de la sinagoga com una manera de preservar l'herència i la devoció jueves. Va viatjar molt, fent de hazzan en diversos llocs i, juntament amb els seus deixebles, va establir aquestes melodies com a ritual tradicional. A més, va descartar que les melodies del Mi-Sinai rebessin la mateixa autoritat que si fossin transmeses a Moisès al Sinaí, és a dir, que no s'haurien de canviar mai (Orah Hayyim, 619).



Així, sens dubte, el gran esforç per preservar aquestes melodies reflecteix la importància de preservar la continuïtat històrica i la solidaritat grupal dins del judaisme. Per exemple, els jueus de l'Europa de l'Est donaven a aquestes melodies un estat elevat de skarbova, que significa 'antic' o 'antic'. Més específicament, el terme també fa referència a les cançons com a estatus 'oficial', cosa que fa que aquesta cançó sigui obligatòriament cantada amb motiu dels dies sagrats. No es poden substituir per altres melodies. La musicòloga Macy Nulman va descriure l'efecte durador de codificar aquesta música: 'Fins al dia d'avui, aquestes melodies que remouen el cor i infonen temor i devoció en la pregària, són elements essencials del servei de la sinagoga i continuen sent una força unificadora en la vida jueva'. En un sentit molt real, doncs, les cançons del Mi-Sinai proporcionen als jueus un vincle amb el passat sagrat compartit, anunciant així a la comunitat que 'el que fem té una història, nosaltres mateixos la tenim'.

El vostre navegador no admet l'element d'àudio HTML5.
Escolta L'shanah Tova Sant Valentí Les zones ergonòmiques per besar la teva parella Cites any nou xinès Sant Valentí Esdeveniments de vacances calents

Estudi al Regne Unit

any nou xinès
dia de Sant Valentí
Cotitzacions d’amor i cura amb imatges per Whatsapp, Facebook i Pinterest
Definició de cites
Problemes de relació i solucions



Busqueu alguna cosa? Cerca a Google:



  • INICI
  • Tornar a casa Rosh Hashanah
  • Festivitats jueves
  • Enllaça amb nosaltres
  • Comentaris

Articles D'Interès